Status Fundația Civitas: 

Coordonator Proiect

Perioada:

septembrie 2020 – decembrie 2021
Buget
951.820,00 RON
Finanțator:
Programul RO-Cultura

Parteneri

  • 23 FILM STUDIO & MEDIA SRL (Romania)
  • Projects ehf (Islanda)

Transylvanian Moviepreneurs este un proiect de educație antreprenorială destinat tinerilor profesioniști care activează în industriile culturale și creative, iar obiectivul principal este acela de a crea conexiuni între specialiști de top și antreprenori din industriile creative, cu accent asupra modelelor de business din mediul antreprenorial.

 

Cui ne adresăm?

Grupul țintă al proiectului este reprezentat de tineri profesioniști între 20-35 de ani, activând în domeniul televiziunii și cinematografiei, artelor vizuale, jurnalismului, editării, implicați în programul de formare antreprenorială. De asemenea, ne dorim ca proiectul nostru să, astfel, focusul va fi asupra facilității accesului cetățenilor la cultură și dezvoltarea publicului pentru cel puţin 700 de persoane prin crearea și diseminarea unei producţii de film referitoare la minorităţi sociale, etnice, culturale, sexuale, religioase. Cu alte cuvinte, beneficiarii direcți ai proiectului sunt profesioniştii din sectorul industriilor culturale şi creative care doresc să-şi dezvolte competențele în domeniul creativ şi antreprenorial, iar beneficiarii finali sunt reprezentați de publicul interesat de activități culturale.

 

Ce ne propunem să realizăm?

Proiectul de educație antreprenorială „Transylvanian Moviepreneurs” este alcătuit din 5 etape:

  1. Management: primele activități derulate în cadrul proiectului au fost orientate în vederea trasării unor obiective și strategii pentru îndeplinirea lor, brainstorming, discuții, dezbateri, dar și creareea unui plan de comunicare și marketing transparent.
  2. Vizită de lucru: această etapă presupune o vizită de lucru a promotorilor proiectului în Islanda, țară parteneră. Vizita de lucru este esențială în desfășurarea întregului proiect pentru a genera brainstorming, schimb de experiențe, documentare și job shadowing. Scopul acestei activități este atât traversarea unui proces ce presupune un schimb de experiențe culturale și de business, cât și implementarea unor noi viziuni și perspective în mediul antreprenorial local, dar și preluării si adoptării unor noi modele de business și antreprenoriat cultural.
  3. Workshop de busines: etapă presupune cursuri de business pentru antreprenorii din industriile creative. . Trainerii, specializți în domeniu,  vor utiliza  propriile cunoștințe și experiențe în ceea ce privește modalitățile și strategii de realizare a unui plan de afaceri, a unor strategii de business, a cunoștințelor de educația financiară și nu în ultimul rând, idei de conturare și implementare unor noi perspective inovative de business.
  4. Bootcamp de film: cea de-a patra etapă presupune realizarea unui bootcamp de film destinat tinerilor profesioniști din industria filmului. Traineri de top din industria cinematografică românească (regizori, directori de imagine, editori, producători și acting coachs) vor îndruma și participa îndeaproape la demersul acestei etape, ce are ca finalitate producția unui film de scurtmetraj. Bootcamp-ul va fi împărțit în 5 sub-categorii: regie/scenaristică; imagine; montaj și sunet; producție; actorie, iar participanții distribuiți la rândul lor în grupe și vor parcurge 4 zile de cursuri teoretice și practice alături de traineri, urmate de către un pitch și un casting. Tematica scurtmetrajului va fi focusată asupra minorităților etnice, religioase, sexuale, sociale și culturale, iar rezultatele acestei etape vor fi diseminate în ultima zi a bootcamp-ului, destinată screening-ului, dar și ulterior, în mediul online și în festivaluri dedicate.
  5. Caravana de promovare: – ultima etapă implică diseminarea rezultatelor proiectului „Transylvanian Moviepreneurs” și va presupune un tur de promovare a proiectului împreună cu promotorii săi în 5 orașe din România. În cadrul acestei etape vor avea loc conferințe, Q&A-uri, discuții, dezbateri și promovarea proiectului în eventualitatea replicării sale.

 

 

 

Transylvanian Moviepreneurs  reprezintă un proiect complex și de impact pentru consolidarea unui mediu antreprenorial de succes. Pentu nevoile grupului țintă vin ca răspuns activitățile propuse, dar și networking-ul pe care ne propunem să îl dezvoltăm, atât între promotorii proiectului prin intermediul vizitei de lucru, cât și prin prisma stabilirii unui dialog între trainerii de succes și tinerii profesioniști. Prin intermediul celor 5 etape principale, proiectul își propune să ofere o nouă abodare a mediului antreprenorial prin strategii și metode de lucru, vizite de studiu, cursuri de business și nu în ultimul rând, un bootcamp de film sprijinit de profesioniști de top din industria cinematografică românească, bootcamp a cărui finalitate este producția unui film.