Inițiator proiect și lider de parteneriat

Fundația Civitas pentru Societatea Civilă – Filiala Cluj-Napoca

Durata
iulie 2019 – iunie 2021
Buget
99.994 Euro
Finanțator
Programul Național de Dezvoltare Rurală

În a doua parte a anului 2019, împreună cu cei 5 parteneri, am identificat și contractat experții cheie din proiect: managerul cooperativei, expertul tehnic și expertul în branding. Împreună am făcut o evaluare a podgoriilor și cramelor, a practicilor de producție în viticultură și a modului de lucru actual în vinificații. Ce e foarte important, am lansat denumirea sub care vor apărea pe piață vinurile Cooperativei: Crama Ulm.

Cooperativa a fost înregistrată și cei 5 membri au ales deja modul de lucru pentru 2020, rămânând în sarcina managerului execuția planului asumat.

Cea mai importantă lecție pe care am învățat-o este direct de la vița de vie. Am aflat că strugurii din care se fac cele mai bune vinuri cresc pe butuci de viță de vie cu cele mai adânci rădăcini. Ca rădăcinile să meargă cât mai mult pe verticală, este necesar ca via să nu fie foarte mult ajutată, ci să fie lăsată să găsească singură apa și nutrienții din sol. Este o lecție simplă, directă, poate greu de acceptat, dar pe deplin aplicabilă în fiecare activitate pe care o întreprindem. 

Planul pe următorul an include lansarea brandului de cooperativă, cu logo, etichetă, website și campanie de promovare. Prin aceste acțiuni dorim să creștem volumele comercializate de membri pe canalele de retail și pe cele bazate pe evenimente. Dorim să lansăm o serie de evenimente în crame, dar și în apropierea consumatorului pentru a prezenta în detaliu oferta și a construi o relație de încredere cu colaboratorii comerciali.