La sfârșitul lunii martie, echipa proiectului a participat la cursuri și workshopuri organizate de Norsensus Mediaforum, la Oslo. Timp de patru zile, ne-am consolidat cunoștințele în storytelling și fundraising, analizând exemple internaționale de „Așa Da!” și lucrând împreună cu trainerii la aplicații practice.
Paula Ciobanu, Coordonatoarea Proiectului, ne vorbește despre aspectele-cheie ale vizitei:
„Schimbul de experiență este o parte esențială a proiectului „Azi ONG-uri mici, mâine ONG-uri sustenabile” (belONG). Know how-ul dobândit își va pune, cu siguranță, amprenta asupra muncii ulterioare din cadrul programului. Le mulțumim partenerilor noștri pentru efortul depus în organizarea și derularea activităților!
Am discutat despre storytelling, strategii de fundraising, crowdfunding și design thinking. Am exersat folosind instrumente actuale la nivel internațional, ca Story Canvas sau Empathy Map. Caracterul antrenant al cursului și expertiza trainerilor au adus, fără îndoială, plus valoare sesiunilor de training. Din acest moment, scopul nostru este să transmitem tot ce am acumulat cât mai multor organizații care au nevoie de suport în acest domeniu.”
Datorită partenerilor noștri, am reușit să ne conectăm cu Centrum pre filantropiu și DARUJME.sk, care ne-au împărtășit din experiența lor în fundraising și crowdfunding pentru organizațiile non-profit din Slovacia. Exemplul lor ne-a inspirat și ne-a dat încrederea că putem dezvolta modele eficiente de finanțare alternativă, care să sprijine activitatea sectorului ONG din România!
„Vizita de studiu la Oslo a fost, de asemenea, un moment oportun pentru a înțelege cum funcționează un alt sistem și ce bune practici putem împrumuta. Societatea norvegiană se dezvoltă într-un cadru în care încrederea este valoarea centrală. Acest lucru a făcut ca relațiile dintre organizațiile neguvernamentale, autoritățile de stat și cetățeni să se bazeze pe respect reciproc și să evolueze într-un model aparte.
În comparație cu ONG-urile din România sau alte țări din Europa, cele din Norvegia nu percep ca pe o problemă obținerea de fonduri, nevoile lor de finanțare fiind acoperite atât din donațiile individuale, cât și de stat. Faptul că am descoperit modele alternative ne-a făcut să înțelegem cât de important este să facem primii pași pentru a inova și sectorul ONG din țara noastră”, ne-a împărtășit colega noastră, Ana Olaru, Specialist Comunicare în cadrul proiectului.
În lunile ce urmează, vom transforma bagajul de experiențe și cunoștințe aduse din Norvegia într-o serie de materiale – ghid pentru organizațiile non-profit din România. Abia așteptăm să împărtășim cele învățate și în cadrul cursurilor pe care le vom organiza la Cluj, pentru organizațiile selectate în program!
Până atunci, vă reamintim că am lansat apelul de selecție și suntem în căutarea a 15 ONG-uri mici din România care vor să schimbe lumea în bine! Aflați mai multe detalii despre cum puteți face parte din proiect aici.