Implementat de către
Fundația Civitas pentru Societatea Civilă, Odorheiu Secuiesc
Partener
Durata
august 2017 – ianuarie 2020
Buget
226.740 USD
Finanțator

Fundația Româno-Americană

Proiectul Food Hub este adaptarea unei inițiative din SUA, inițiativă ce vizează dezvoltarea lanțurilor scurte de desfacere.

Obiectivele mai importante ale proiectului sunt: înființarea și dezvoltarea unui Magazin al Produselor Locale, care se regăsesc într-o rază geografică de aprox. 75 km de mun. Odorheiu Secuiesc; dezvoltarea de lanțuri scurte de aprovizionare și desfacere inovative în Regiunea Odorhei; promovarea produselor locale, ca produse sănătoase și care reflectă cultura și tradiția specifică regiunii; instruirea și consilierea producătorilor locali, pentru a face față cerințelor pătrunderii și menținerii pe piață (marketingul produselor, contabilizarea afacerii, organizarea logisticii comerciale, siguranța alimentară, merceologie, agricultura ecologică, etc.); educarea copiilor și tinerilor în domeniul produselor locale, al alimentației sănătoase și al păstrării tradițiilor prin vizitarea fermelor, al procesatorilor de produse tradiționale, prin stagii de practică în Centrul Produselor Locale, prin discuții, prezentări, zile deschise și workshopuri; participarea la crearea și menținerea în funcțiune a rețelei Centrelor Food Hub din România.

 

Programul este finanțat de Fundația Româno-Americană (http://www.rafonline.org/).

Magazinul „Helyénvaló” (Cumsecade)

Magazinul Cumsecade a fost înființat în cadrul proiectului Food Hub, și este o instituție alternativă care încearcă să materializeze un concept nou în lumea afacerilor. Este inovatoare, deoarece a fost inițiată de o fundație. Este inovatoare, deoarece percepe relația dintre producători și clienți ca un parteneriat și dorește să ajute dezvoltarea cooperării între ei; este alternativă și inovatoare, deoarece selectează cu atenție furnizorii, care sunt producători mici; este inovatoare fiindcă oferă produse sezoniere clienților. Și este inovatoare deoarece oferă clienților o afacere etică.

 

 

Clienții magazinului pot găsi produse procurate de la o distanță de maximă de 70 km. În acest moment mi există încă mult spațiu în rafturile magazinului pentru producătorii mici. În luna mai 2018, magazinul a fost lansat cu numai 23 de producători, însă până la sfârșitul anului am încheiat contracte cu 69 de producători (produse de panificație, produse din carne, produse lactate, legume proaspete și prelucrate, fructe, ceaiuri, mirodenii, produse de artizanat). Cerințele legale pentru vânzarea în piață și vânzarea în magazin sunt diferite. Producătorii mici trebuie să răspundă mai multor cerințe, dacă doresc să-și vândă produsele prin magazin. Iar noi sprijinim acest proces.

Lucrăm, de asemenea, la creșterea numărului de clienți conștienți, care vor să consume produse locale din diferite considerente: sunt proaspete, sănătoase, ecologice, reflectă tradițiile noastre, întăresc coeziunea socială și spiritul comunității, contribuie la dezvoltarea identității și prin cumpărarea lor clienții contribuie la conservarea naturii, la o viziune prosperă. Încă de multe ori trebuie să explicăm clienților noștri de ce nu oferim produse care nu sunt produse în Ținutul Secuiesc sau poate că nu sunt produse „Cumsecade”.

Produsele sun accesibile și printr-un webshop:

www.helyenvalo.ro