

Am lansat Concursul de Planuri de Afaceri!
Înscrie-ți planul în concurs și obține 61.000 de euro pentru a lansa o afacere socială!

Ce este Academia de Afaceri Sociale?
Academia de Afaceri Sociale este programul care formează următorii antreprenori sociali de la sat și oferă 61.000 de euro nerambursabili pentru 34 de idei de afaceri sociale din 3 regiuni ale României: Nord-Vest, Centru și Nord-Est.
După ce au urmat un curs de Antreprenor în economie socială, cei 157 de participanți din proiect se pot înscrie la Concursul de Planuri de Afaceri pentru a obține grantul și a-și lansa propria afacere socială!

Perioada de Derulare a Concursului:
25 martie – 25 aprilie, ora 23:59
Click pe butonul de mai jos ca să vezi răspunsurile la întrebările primite din partea candidaților în concurs cu referire la Metodologie de Organizare și Derulare a Procesului de Selecție a Planurilor de Afaceri.

34
306.600 RON
Minimum 4
Concursul de planuri de afaceri se adresează tuturor persoanelor înscrise în proiectul Academia de afaceri sociale (pentru mediul rural), absolvenți ai programului de formare profesională Antreprenor în economia socială și care îndeplinesc condițiile de eligibilitate descrise în Metodologia de Concurs.
- Metodologia de Organizare și Derulare a Concursului – Publicată în 25.03.25. Descarcă AICI.
- Metodologia de Organizare și Derulare a Concursului – Actualizată în 09.04.25. Descarcă AICI.
- Metodologia de Organizare și Derulare a Concursului – Actualizată în 16.04.25. Descarcă AICI.
Etapele Concursului de Planuri de Afaceri
#1: Pregătirea Dosarului de candidatură
Dosarul tău trebuie să cuprindă următoarele documente:
- Formularul de înscriere – Anexa 1 – Descarcă AICI
- Planul de afaceri – Anexa 2 – Descarcă AICI
- Bugetul investiției (dimensionat pe o perioada de maxim 18 luni) – Anexa 3 – Descarcă AICI
- Bugetul aportului propriu (pentru 15 luni) – Anexa 4 – Descarcă AICI
- Formular previziuni venituri (dimensionat pe o perioada de maxim 18 luni + 13 de sustenabilitate) – Anexa 5 – Descarcă AICI
- Declarație pe propria răspundere – Anexa 6 – Descarcă AICI
- Declarație cu privire la evitarea conflictului de interese – Anexa 7 – Descarcă AICI
- Acord GDPR – Anexa 8 – Descarcă AICI
- Copie după cartea de identitate
- Cazier judiciar
- Cazier fiscal – ANAF
- Certificat de atestare fiscală – ANAF
- Copie după certificatul de absolvire/adeverință pentru cursul de Antreprenor în economia socială
Pregătim o sesiune online în care vom discuta detaliile participării la concurs. Anunțăm data sesiunii în curând!
#2: Înscrierea în concursul de Planuri de afaceri
Termen limită: 25 aprilie 2025, ora 23:59
Înscrierea se va face exclusiv online, prin trimitere dosarului complet, într-un singur document în format PDF, cu documentele aranjate în ordinea indicată mai sus.
Dosarul de candidatură se va trimite expertului organizare concurs din regiunea în care aplicantul are domiciliul, după cum urmează:
Nord-Vest – Fundația Civitas pentru Societatea Civilă Cluj
- Expert organizare concurs S: Ciobanu Paula-Diana
- E-mail: ciobanu.paula@civitas.ro
Centru – Fundația Civitas pentru Societatea Civilă (Odorheiu Secuiesc)
- Expert organizare concurs P1: Bartha-Pal Csaba
- E-mail: csaba.bartha@civitas.ro
Nord-Est – Fundația World Vision România
- Expert organizare concurs P2: Nechiforescu Ionuț Ciprian
- E-mail: ciprian_nechiforescu@wvi.org
#3: Evaluarea Planurilor de Afaceri. Are în loc în 3 etape:
- ETAPA 1 (eliminatorie) – Evaluare administrativă și de eligibilitate a planurilor de afaceri înscrise conform Grilei 1 de Evaluare. Vezi Grila 1 AICI.
- ETAPA 2 – Evaluarea tehnico-financiară a planurilor de afaceri eligibile conform Grilei 2 de Evaluare. Vezi Grila 2 AICI.
- ETAPA 3 – Evaluarea prezentărilor planurilor de afaceri eligibile (pitch-uri) conform Grilei 3 de Evaluare. Vezi Grila 3 AICI.
#4: Anunțarea Câștigătorilor
În urma calculării punctajelor, se va realiza lista câștigătorilor, care va fi publicată pe site-urile celor 3 parteneri, fiind disponibil punctajul final obținut și denumirea planului de afaceri.

Ce urmează în Academia de Afaceri Sociale?
Desfășurare Concurs de Planuri de afaceri
La finalul concursului, 34 de idei de afaceri sociale din regiunile Nord-Vest, Centru și Nord-Est vor obține o finanțare de 61.000 de euro nerambursabili pentru ca ideile de afaceri sociale să poată fi implementate.
Mentorat pentru lansarea afacerii tale
Ne vom pregăti împreună pentru obținerea atestatelor de întreprindere socială și vom aborda cele mai importante subiecte pentru startul afacerii sociale.
Sprijin timp de un an și jumătate în gestionarea afacerii
Vom fi alături de tine timp de un an și jumătate, până îți pui pe picioare afacerea! Te vom ajuta în realizarea achizițiilor, execuția bugetului investiției conform planului de afaceri și ocuparea locurilor de muncă.

Ai întrebări sau vrei să ne spui ceva?


Dacă ești din regiunea:
Proiectul (Cod MySMIS: 305395) este cofinanțat din Fondul Social European+, prin Programul Incluziune și Demnitate Socială 2021-2027. Pentru informații detaliate despre celelalte programe cofinanțate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitați www.mfe.gov.ro!