Dezvoltare economică ruralăNoutati

Magazinul Helyenvalo (Cumsecade): un punct de întâlnire între producătorii locali și consumatorii din Odorheiu Secuiesc

By 24 februarie 2020 No Comments

Magazinul Helyenvalo (Cumsecade) este un punct de întâlnire între producătorii mici și cumpărători, un centru de consultanță, dar și un punct de relaxare pentru turiștii și consumatorii din zonă. Ne dorim ca prin acest food hub să avem o atitudine responsabilă față de mediu și comunitate. De aceea, încercăm prin acțiunile noastre să subliniem importanța produsului local sănătos – organizăm degustări, sesiuni de ceai, vizite la ferme, prezentări în școli și în alte ONG-uri locale.

Pentru magazinul Helyenvalo, 2019 a însemnat:

  • 5 angajați implicați
  • 75 de producători noi
  • prelungirea orarului (de la 9 la 20 în timpul săptămânii și de la 9 la 14 sâmbătă, excepție făcând ultima sâmbătă din lună atunci când are loc târgul micilor producători)
  • vizite de studii, târguri și expoziții (Festivalul Secuimii din Budapesta, Varadinum- Oradea Agromania- Târgu Mureș, Târgul din Szentlőrinc-Ungaria, Festivalul Secuimii din Ciucsângiorgi, OMÉK-Budapesta)
  • implementarea webshopului bilingv
  • activitate constantă în Social Media (Facebook)
  • prezență în presa locală și regională (parteneriat cu Biroul Tourinfo din Odorheiu Secuiesc pentru promovarea ofertelor din magazin)
  • vânzări în valoare de 452.768 RON

Lecția cea mai importantă învățată în acest an este perseverența. E nevoie de un efort continuu în munca cu micii producători și în educarea cumpăratorilor. E necesar să reușim să comercializăm alimente inovative din materii prime tradiționale, mai ales pentru că tinerii de 20-30 ani nu sunt obișnuiți cu cașcavalurile, cârnații de casă – ei doresc alimente sănătoase preparate din materii prime sănătoase, dar cu valoare energetică redusă.

Vom continua proiectul de finanțare alături de Fundația Româno-Americană și în următorii doi ani. Ne propunem să ajungem la sustenabilitate financiară prin creșterea vânzărilor offline și mai ales online prin intermediul shop-ului, dar și prin găsirea unor parteneri din sfera antreprenorială care pot deveni cumpărători fideli ai magazinului.