Lanțurile scurte de alimentare înseamnă produse care ajung direct la tine, fără a trece prin multe etape și intermediari. Gândește-te la legumele pe care le cumperi de la fermierii dintr-o piață. Ele nu călătoresc mult înainte să ajungă pe masa ta. Cumpărându-le, nu doar te bucuri de hrană proaspătă, dar și ajuți fermierii să-și continue afacerea (deci susții economia locală) și reduci impactul negativ pe care îl au produsele din farfuria ta asupra mediului. 

Într-o serie de interviuri realizate de Radio GaGa, am discutat despre beneficiile lanțului scurt de aprovizionare pentru producători și consumatori, dar și importanța acestuia pe plan social. Avem 9 interviuri scurte cu 3 invitați-cheie: Alin Ușeriu (președintele Asociației Tășuleasa Social), Silvia Teodorescu (directorul platformei Cronicarii Digitali) și Smaranda Enache (membru în boardul Fundației Civitas pentru Societatea Civilă). Vă invităm să ascultați cele 3 interviuri cu Alin Ușeriu accesându-le cu un click pe butoanele de mai jos!

Ce au spus despre lanțurile scurte ceilalți invitați puteți afla aici.

Despre Via Transilvanica ca experiență culinară, un exemplu de lanț scurt

Ascultă primul interviu cu Alin Ușeriu ca să afli cum valorifică Via Transilvanica conceptul de lanț scurt și cum drumeția pe Via a devenit și o experiență culinară unică.

Ascultă Episodul 1 din Interviul cu Alin Ușeriu

Supermarketul vs lanțul scurt și păstrarea autenticității

În al doilea interviu, Alin Ușeriu ne explică de ce nu pot și nu trebuie să concureze producătorii locali cu supermarketul, dar și cât de important este să nu constrângem comunitățile rurale, astfel încât ele să-și poată păstra autenticitatea.

Ascultă Episodul 2 din Interviul cu Alin Ușeriu

Despre cât plătim pentru gustul autentic

În al treilea interviu, Alin Ușeriu vorbește despre potențialul uriaș al produselor locale și cum experiențele culinare autentice pot avea același preț ca cel pe care îl plătim la supermarket.

Ascultă Episodul 3 din Interviul cu Alin Ușeriu

„Cred că s-au făcut pași destul de importanți în România și cred că trebuie să rămânem pe acest trend. În ceea ce ne privește, cu proiectul Via Transilvanica, noi am intrat în acest univers rural. Cine trece prin satele din România nu ar avea nevoie de niciun fel de super-magazin pentru o seamă de produse.”

Alin UșeriuPreședintele Asociației Tășuleasa Social