La finalul lunii august, Márton Balogh, directorul biroului din Cluj al fundației noastre, a acordat un interviu pentru emisiunea ZF Agropower, al Ziarului Financiar.
Emisiunea a oferit contextul potrivit pentru o discuție despre modul în care micii producători își pot valorifica împreună producția. Márton a împărtășit din experiența pe care am acumulat-o pe parcursul anilor de activitate în această zonă, cu accent pe food hubul Nod Verde (locul în care găsiți bunătăți locale, de la gospodarii din Cluj și împrejurimi), abordând subiecte ca: asocierea micilor fermieri în cooperative agricole, canalele de distribuție a produselor locale și importanța marketingului pentru micii producători.
Câteva dintre declarațiile din interviu:
„Avem mai multe cooperative ale fermierilor care produc lapte pe care am reuşit să îi ajutăm să se asocieze şi să-şi valorifice producţia foarte mare. Ei nu puteau valorifica această producţie doar prin intermediul platformei NodVerde. Şi atunci i-am ajutat să se asocieze şi să îşi valorifice împreună produsele în cantităţi mai mari către procesatori sau să realizeze o telemea proprie sub un brand al lor şi să valorifice nu doar laptele, ci şi telemeaua. ”
„Credem că transparenţa şi contactul direct cu fermierii sunt foarte importante. Vedem la nivelul clienţilor că apreciază enorm de mult faptul că ei ştiu de unde vine acel produs, trasabilitatea produsului, şi, de asemenea, apreciază foarte mult că pot să meargă şi să vadă unde este realizat acel produs”
„Noi avem şi o misiune socială dincolo de partea comercială, aceea de a educa piaţa şi ne bucurăm că fermierii îşi caută şi singuri alte canale de distribuţie şi îi ajutăm cu plăcere pe unii dintre ei. Dar sunt anumiţi fermieri din zona de legume sau de lactate care lucrează astăzi exclusiv cu noi sau lucrează exclusiv cu canalele de desfacere a produselor pe care le-am identificat noi“
Puteți urmări întregul interviu în videoclipul de mai sus.