Antreprenoriat și economie socialăNoutati

8 business-uri sprijinite de Fundația Civitas prin proiectul Start-up@CENTRU

By 12 iulie 2019 septembrie 20th, 2019 No Comments

Start-up@CENTRU sprijină antreprenorii din regiunea Centru a țării. Demarat la începutul anului 2018, proiectul finanțat din fonduri europene prin Programul Operațional Capital Uman și-a propus să creeze un cadru favorabil pentru dezvoltarea abilităților antreprenoriale pentru cei interesați să pornească un business, dar și pentru înființarea și susținerea întreprinderilor cu profil non-agricol din mediul urban. Proiectul a vizat organizarea de cursuri de antreprenoriat, prin care, în anul 2018, au fost instruite și certificate 398 de persoane, dar și a unui concurs de planuri de afaceri prin care au fost selectați 48 de antreprenori pentru a primi finanțare.

Antreprenorii au beneficiat în prima parte a anului 2019 și de stagii de practică, sesiuni de consiliere, mentorat, Școli de Afaceri și sprijin pentru înființarea afacerii. Start-up@CENTRU este implementat de Structural Consulting Group – www.fonduri-structurale.ro (Grupul de Consultanță pentru Dezvoltare DCG SRL), împreună cu Fundația Civitas pentru Societatea Civilă – Filiala Cluj-Napoca, Iceberg Consulting și Municipiul Alba Iulia.

Fundația Civitas are în responsabilitate 8 dintre cei 48 de antreprenori selectați pe care îi sprijină în implementarea planului de afaceri.

Curaj, pasiune și nevoie de schimbare – trei constante care se regăsesc în fiecare idee de business

Cele 8 afaceri sprijinite de Fundația Civitas sunt inițiate de oameni pasionați, care și-au făcut curaj să își urmeze visurile sau care, pur și simplu, vor să aducă plus valoare în societate și să facă bine celor din jur. Mirela, de exemplu, vrea să înființeze o firmă de consultanță în achiziții publice  prin care să ofere îndrumare și asistență operațională firmelor și organizațiilor care se confruntă cu probleme de management. Proiectul ei are și un caracter social, iar asta pentru că își dorește să se reintegreze în societate și să demonstreze că poate aduce plus valoare chiar și atunci când se află în dificultate. Mirela are o experiență de peste 25 de ani în achiziții publice și o voință extraordinară de a-și depăși condiția de persoană cu handicap grav.

Cu o experiență de peste 11 ani în marketing și organizare de evenimente, Daniela vrea să își facă business-ul propriu prin care să ofere consultanță și e-learning în marketing. E de părere că e-learningul reprezintă o soluție eficientă și rentabilă pentru companiile mari, care vor să își îmbunătățească abilitățile și cunoștințele angajaților săi. Propunerea implică o platformă de resurse utile care să ajute antreprenorii la început de drum în generarea vânzărilor prin marketing. 

Experiența în amenajarea grădinilor urbane și pasiunea pentru înfrumusețarea spațiilor verzi l-a determinat pe Adrian să prindă curaj și să își înființeze un business în acest domeniu. Crede cu tărie că o grădină frumos amenajată diminuează stresul cotidian și conectează mai mult omul cu natura. Specificul fiecărui business din proiect este diferit și vizează inclusiv înființarea unui gastro pub cu mâncăruri de tip street food, cu produse proaspete, fără semipreparate congelate. Pe lângă pasiunea pentru gastronomie, inițiatorul afacerii are experiență în domeniul culinar, fiind bucătar de peste 4 ani. Într-o notă similară este și business-ul Adrianei, care presupune înființarea unui laborator de cofetărie destinat iubitorilor de dulciuri cât mai puțin bogate în zahăr. 

Idei de afaceri care pornesc de la o nevoie colectivă

O parte dintre business-uri pornesc de la o nevoie colectivă resimțită în cadrul orașului. Fie că este vorba despre dimensiunea redusă a orașului sau de resursele limitate pe care acesta le are, unele persoane sunt motivate să aducă schimbare în jur și să inițieze fix ceea ce lipsește. Așa e și Ancuța, care vrea să înființeze un loc de joacă pentru copii unde să deruleze activități distractive, de recreere și de supraveghere a copiilor. Pentru că un astfel de loc nu există în Câmpeni, orașul de unde e, s-a hotărât să facă ea unul, unde să organizeze activități interactive, de socializare și educaționale, prin care să îi ajute pe cei mici să-și dezvolte creativitatea, abilitățile sociale, dar și încrederea în sine. 

Pe de altă parte, Barna a cumpărat o clădire în centrul istoric din Târgu Mureș pe care vrea să o recondiționeze și să o transforme într-un loc de cazare modern, cu prețuri accesibile pentru cei care doresc să exploreze orașul și împrejurimile sale. Tocmai pentru că nu există un astfel de business în oraș, Barna vede o oportunitate uriașă prin care poate să ofere atât cazare în regim hotelier în centrul istoric al orașului, cât și locuri de muncă pentru localnici. 

Tot dintr-o nevoie colectivă pornește și business-ul Danielei, un cabinet de hidrocolonoterapie prin care își dorește să educe mai mult oamenii cu privire la importanța colonului și a eliminării alimentelor nedigerate. Hidrocolonoterapia reprezintă o metodă de spălare naturală, neinvazivă și nedureroasă care înlătură toxinele din organism. Pentru că nu există o astfel de abordare pe piața locală din Târgu Mureș, Daniela își propune să aducă în atenția oamenilor beneficiile și avantajele pe care le are această metodă inovativă de igienă interioară.