Implementat de către

Fundația Civitas pentru Societatea Civilă

Durata
ianuarie 2018 – ianuarie 2021
Buget
10.683.494,44 lei
Finantator

Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman, POCU/82/3/7/104998

Ai dori să demarezi o Afacere?

Vrei să prinzi viteză în zborul către visul tău, dar încă mai ai nevoie de cunoștințe, consiliere, sau chiar și de bani?

Noi Te putem ajuta să beneficiezi de ele!

De aceea îți propunem să faci următorii pași:

  1. Dacă ai o idee de afacere si nu stii cum sa o materializezi, atunci ia legătura cu Fundația Civitas din Odorheiu Secuiesc sau cu Asociaţia Centru Harghita de Inovare şi Incubare în Afaceri din Miercurea Ciuc, sau participă la unul din evenimentele de informare organizate de către cele aceste organizații.
  2. Dacă ai obținut informații suficiente, înscrie-te în proiectul nostru privind dezvoltarea de noi afaceri.
  3. Participă la cursul nostru de competențe antreprenoriale cu durata de 8 zile, la terminarea căruia vei primi certificat de absolvire.
  4. Elaborează un plan de afaceri pentru ideea ta și participă cu el la concursul nostru de planuri de afaceri.
  5. După evaluarea planului de afaceri poți ajunge și tu în rândul acelora, care vor beneficia de un ajutor financiar nerambursabil, în limita a 177.740 lei.
  6. Înregistrează-ţi noua întreprindere cu ajutorul nostru.
  7. Folosește-te de experienţa și sprijinul nostru pentru ca afacerea ta să se dezvolte cât mai repede.
  8. Participă la Rețeaua Întreprinderilor create în cadrul proiectului.
  9. Și nu renunța niciodată la visul tău!

Este bine de reținut:

  • Participarea la proiect este gratuită.
  • Întreprindere o vei putea înregistra în mediul urban al județelor Alba, Brașov, Covasna, Harghita, Mureș, respectiv Sibiu, dar poți avea domiciliul și în mediul rural al acestor județe.
  • Activitatea întreprinderii se poate desfăşura în orice domeniu, mai puţin în domeniul agricol.
  • În cadrul întreprinderii va trebui să înființezi 2 noi locuri de muncă, care vor trebui menținute până la încheierea proiectului.
  • Nu există restricții privind statutul tău actual pe piața muncii. Poți fi de exemplu student, șomer, persoană inactivă, persoană care are un loc de muncă, sau persoană care desfăşoară o activitate independentă.

 Proiectul se va termina în ianuarie 2021, și sperăm că până atunci și tu vei lua un start reușit către visul tău!

Fundaţia Civitas pentru Societatea Civilă din Odorheiu Secuiesc, în parteneriat cu Asociaţia Centru Harghita de Inovare şi Incubare în Afaceri din Miercurea Ciuc implementează proiectului cu titlul „SPEED-Spre o Economie Eficientă și Dezvoltată”.

Durata de implementare a proiectului este de 36 luni, începând din 18 ianuarie 2018, iar valoarea totală este de 10.683.494,44 lei.

Proiectul se adresează persoanelor interesate să își deschidă o afacere non-agricolă într-un oraș din județele Brașov, Alba, Harghita, Covasna, Mureș și Sibiu.

Obiectivul general al proiectului este sprijinirea ridicării nivelului de trai al populației din Regiunea de dezvoltare Centru din România prin dezvoltarea capacității antreprenoriale, sustinerea inființării de noi întreprinderi nonagricole inovative în zona urbană, respectiv prin promovarea înființării de noi locuri de muncă durabile și de calitate.

Activitățile principale ale proiectului:

  1. Informarea publicului despre proiect, despre avantajele participării și rezultatele preconizate. Organizăm evenimente de informare în județele Brașov, Alba, Harghita, Covasna, Mureș și Sibiu, la care vor participa cel puțin 480 de persoane, peste 30 în fiecare județ. Cu ocazia acestor evenimente, cu prilejul completării fișelor de prezență, participanții își pot exprima gradul de interes față de această concepție.
  2. Persoanele interesate vor fi invitate să participe la un curs de formare antreprenorială. La acest curs 60% dintre participanți vor fi șomeri sau persoane inactive (de ex. școlari, studenți sau persoane casnice), iar 40% dintre ei dețin un loc de muncă sau desfășoară o activitate independentă, respectiv dețin părți sociale (minoritare) într-o afacere, însă doresc să înființeze o întreprindere nouă pentru a crea noi locuri de muncă. Cursurile vor avea durata totală de de aproximativ 46 de ore, și se vor desfășura pe parcursul a aproximativ 8 zile. Modulele de curs vor fi: Fii antreprenor!, Demararea unei afaceri, Contabilizarea afacerii, Comunicare în afaceri, Marketing, Elaborarea Planului de afaceri, respectiv TIC. Pe baza rezultatelor obținute la examenul de absolvire, cei clasați pe primele 10 locuri din fiecare grupă vor fi recompensați cu premii în bani.
  3. Cu ocazia examenului de absolvire cursanții vor prezenta propriile lor planuri de afaceri (vedeți modelul), iar după examen vor avea la dispoziție încă o lună pentru îmbunătățirea lor. Aceste planuri de afaceri vor participa la un proces de evaluare. În scopul punerii lor în practică, primele cel puțin 36 planuri de afaceri vor putea beneficia de o finanțare nerambursabilă, în valoare de cel mult 177.740 lei.
  4. Beneficiarii finanțării vor înființa noi afaceri (forma lor juridică poate fi de exemplu societate comercială cu răspundere limitată, activitate independentă, cooperativă, asociație etc.). Aceste întreprinderi vor putea efectua orice fel de activitate economică autorizată din orice domeniu (comerț, producție, servicii). În cadrul lor trebuie înființate și menținute cel puțin 2 noi locuri de muncă. Poate să demareze aceste afaceri și acele persoane, care participă la o societate comercială înființată în condițiile Legii 31/1990, dar nu dețin majoritatea părților sociale (în cazul unui srl de exemplu). Întreprinderile vor fi înregistrate în zone urbane, însă proprietarii lor pot fi domiciliați și în zone rurale.
  5. Proprietarii afacerilor vor efectua stagii de practică (având durata de 2 luni) la unități, al căror obiect de activitate este identic cu obiectul de activitate abordat în cadrul afacerii.
  6. Întreprinzătorii vor beneficia de informare, consiliere, mentorat și vor fi monitorizate de către experții puși la dispoziție în cadrul proiectului, până la terminarea implementării (dembrie 2020).
  7. Afacerile înființate se vor organiza într-o rețea de colaborare și întrajutorare, în cadrul ei vor beneficia de ajutor moral, schimb de experiență, vor putea pune în aplicare strategii de marketing comune, dar pot stabili între ei și relații economice strânse și fructuoase.

Participarea la toate activitățile proiectului este Gratuită!

Informații detaliate se vor putea obține pe site-urile intreprindereata.ro, civitas.ro, respectiv pe pagina de Facebook Întreprinderea Ta.

Cod apel: POCU/82/3/7 Creşterea ocupării prin susţinerea întreprinderilor cu profil non-agricol din zona urbană

Cod proiect: 104998

Proiect co-finanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman (POCU 2014-2020)

Cheltuieli eligibile pentru StartUp
0.Taxe pentru inființarea de Start up-uri
1.Cheltuieli cu salariile personalului nou-angajat
1.1 Cheltuieli salariale
1.2 Onorarii/venituri asimilate salariilor pentru expertii proprii/cooptati
1.3 Contributii sociale aferente cheltuielilor salariale si cheltuieli asimilate acestora (contributii angajati si angajatori)
2. Cheltuieli cu deplasarea personalului intreprinderilor nou infiintate
2.1 Cheltuieli pentru cazare
2.2 Cheltuieli cu diurna personalului propriu
2.3 Cheltuieli pentru transportul persoanelor
2.4 Taxe si asigurari de calatorie si asigurari medicale aferente deplasarii
3.Cheltuieli aferente diverselor achizitii de servicii specializate, pentru care beneficiarul ajutorului de minimis nu are expertiza necesara
4. Cheltuieli cu achizitia de active fixe corporale (altele decat terenuri si immobile), obiecte de inventar, materii prime si materiale inclusive material consumabile, alte cheltuileli pentru investitii necesare functionarii intreprinderilor
5 Cheltuieli cu inchirierea de sedii (inclusive depozite), spatii pentru desfasurarea divereselor activitati ale intreprinderii, echipamente, vehicule, diverse bunuri
6. Cheltuieli de leasing fara achizitie (leasing operational) aferente functionarii intreprinderilor (rate de leasing operational platite de intreprindere pentru: echipamente, vehicule, diverse bunuri mobile si immobile)
7. Utilitati aferente functionarii intreprinderilor
8. Servicii de administrare a cladirilor aferente functionarii intreprinderilor
9. Servicii de intretinere si reparare de echipamente si mijloace de transport aferente functionarii intreprinderilor
10. Arhivare de documente aferente functionarii intreprinderilor
11. Amortizare de active aferente functionarii intreprinderilor
12. Cheltuieli financiare si juridice (notariale ) aferente functionarii intreprinderilor
13. Conectare la retele informatice aferente functionarii intreprinderilor
14. Cheltuieli de informare si publicitate aferente functionarii intreprinderilor
15. Alte cheltuieli aferente functionarii intreprinderilor
15.1 Prelucrare de date
15.2 Intretinere, actualizare si dezvoltare de aplicatii informatice
15.3 Achizitionare de publicatii, carti, reviste de specialitate, relevante pentru operatiune, in format tiparit si/sau electronic
15.4 Concesiuni, brevete, licente, marci comerciale, drepturi si active similare