Filiala Cluj-Napoca
Durata
Buget
Finanțator
Proiectul a urmărit o mai bună conectare cu piața muncii a elevilor din liceele agricole. Pentru a reuși acest lucru am construit un model pilot pentru vizite de studiu destinate elevilor și am sprijinit opt licee în replicarea modelului.
Proiectul propune o soluție la unele probleme existente în sistemul de învățământ agricol din România: insuficiența activităților practice, lipsa unor exemple clare, reale de antreprenoriat agricol. Rezolvarea acestor provocări ar dezvolta abilitățile elevilor și i-ar motiva să urmeze o carieră în domeniu. Am făcut un tur al liceelor agricole selectate în program (opt la număr, din toate regiunile istorice ale României), unde am discutat cu directorii și profesorii școlilor despre nevoile reale ale elevilor si ale corpului didactic, despre interesele elevilor și utilitatea organizării unor vizite de studiu.
Scopul principal al organizării acestor vizite, la care au participat câte 15 elevi și doi profesori însoțitori din fiecare liceu, a fost studierea lanțului scurt în agricultură și a modelelor de afaceri agricole mici și mijlocii. Am organizat opt astfel de deplasări, fiecare cu câte o durată de 4 zile, pe două domenii de interes – zootehnie și horticultură. Ne-am dorit ca la final elevii să fie motivați să aleagă un viitor în agricultură, iar profesorii suficient de pregătiți cu abilități necesare replicării acestui model.
”„A fost o mare provocare, dar în același timp o bucurie enormă! Am cunoscut peste 120 de elevi și profesori, le-am ascultat nevoile, am încercat să-i ajutăm cum am știut noi mai bine. Am observat pasiunea pentru un domeniu nepopular de multe ori, dar și oboseala în rândul profesorilor. Există, în continuare, o mare nevoie de sprijin. Pentru elevi, dar mai ales pentru profesori, ca aceștia din urmă să poată ține pasul cu noile provocări în domeniul educației agricole”
Anna ȘargovCoordonator Proiect
La sfârșitul anului 2016, am lansat un apel de finanțări dedicate exclusiv acestor 8 licee agricole, cărora le-am oferit un grant pentru replicarea modelului de vizită de studiu. Aceste vizite s-au desfășurat în zona de activitate a fiecărui liceu. Ne-am dorit ca acest model de vizită de studiu să poată fi replicat, să putem ajuta elevii și profesorii implicați în program, astfel că în viitor ei să fie capabili să organizeze astfel de evenimente cu resurse proprii.
Prin proiect am realizat o metodologie pentru desfășurarea vizitei de studiu și un manual despre vizitele făcute și programul (inclusiv un mini-ghid pentru furnizarea de informații către alți studenți). Intervalul 2015 – 2017 a însemnat o primă fază a demersului nostru, proiectul urmând a fi continuat cu faza doi în perioada 2018 – 2021, etapă în care urmează să fie implicate șase noi licee în program.